واکاوی ناقدانه بخش قواعد در کتاب عربی پایه یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی |
کد مقاله : 1017-ARCONF |
نویسندگان |
محبوبه زارع مهرجردی * دبیر اموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
آشنایی کامل با قواعد پس از فهمیدن معنای واژگان باعث ترجمه صحیح جمله می شود. تا زمانی که در کتاب عربی قواعدی پربار آموزش داده نشود هدف اصلی که تقویت فهم قرآن کریم و متون دینی است محقق نمی گردد. محور اصلی این مقاله بر مبنای پاسخگویی به این سوال مهم است که آیا محتوای کنونی قواعد این هدف مقدس را جامه عمل می پوشاند؟ نگارنده در این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی، اشکالات بخش قواعد را در کتاب زبان قرآن 2 رشته ادبیات و علوم انسانی چاپ سال 99 مورد واکاوی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که در محتوای آن باید تجدید نظر شود زیرا در این کتاب قواعدی که مکمل ترجمه صحیح و فهم کامل آیات، روایات و متون ادب فارسی آمیخته با واژگان عربی باشد به طور شایسته آموزش داده نشده و برخی موارد لازم در کتاب نیامده است و سال بعد نیز نخواهد آمد. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: آموزش، کتاب عربی، قواعد، ترجمه |
وضعیت: پذیرفته شده |