بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر شعر و ریتم بر یادگیری قواعد درس عربی مقطع متوسطه |
کد مقاله : 1018-ARCONF (R1) |
نویسندگان |
فاطمه زالی * دانشگاه فرهنگیان، پردیس حضرت معصومه، قم، ایران |
چکیده مقاله |
اهمیت یادگیری، مقوله ای است که همۀ فعالان عرصۀ آموزش هم به آن اذعان دارند و هم می کوشند تا بهترین روش ها را برای این امر مهم به کار گیرند. یکی از روش هایی که در یادگیری تأثیر دارد و به تثبیت آن منجر می شود، استفاده از شعر و موسیقی در فرایند مهم یادگیری است. پژوهش حاضر، با روش مروری و با هدف علاقه مند کردن دانش آموزان مقطع متوسطه به درس عربی و یادگیری عمیق آن، به دنبال پاسخ برای این پرسش است که تا چه حد به کارگیری شعر و موسیقی در یادگیری قواعد درس عربی تأثیر دارد. نگارنده در این راستا، مقاله های نوشته شده و مرتبط در این زمینه را واکاوی کرده است. نتیجۀ بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که آموزش مبتنی بر شعر همراه با ریتم و موسیقی در افزایش کیفیت یادگیری، انتقال معانی و مفاهیم و تثبیت آنها در حافظۀ دانش آموزان مقطع متوسطه مؤثر است و فرایند یادگیری و یاددهی را لذت بخش می کند. |
کلیدواژه ها |
کیفیت یادگیری، شعر و ریتم، آموزش قواعد عربی |
وضعیت: پذیرفته شده |